W dniu 25 stycznia odbyło się posiedzenie Prezydium Zarządu Oddziału Powiatowego ZOSP RP w Płocku. Obrady otworzył dh Hilary Januszczyk- Prezes Zarządu.
W obradach uczestniczyli: Przewodniczący Rady Powiatu – dh Lech Dąbrowski, Wicestarosta – Iwona Sierocka; mł. bryg. Artur Czachowski- Naczelnik Wydziału Operacyjnego KM PSP w Płocku; dh Jan Kołodziejski – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Oddziału Powiatowego ZOSP RP w Płocku; dh Krzysztof Olejnicki- Zastępca Dyrektora Wydziału Ochrony Środowiska i Rozwoju Obszarów Wiejskich; dh Krzysztof Rygier- pracownik Biura Spraw Obronnych i Zarządzania Kryzysowego.
Podczas spotkania omówiono sprawy organizacyjne dotyczące eliminacji powiatowych ogólnopolskiego turnieju wiedzy pożarniczej, które odbędą się w dniu 13 marca b.r. o godz. 9.00 w Szkole Podstawowej nr 1 w Płocku. Następnie przedstawiciel Komendy Miejskiej PSP w Płocku przedstawił sytuację pożarową na terenie powiatu płockiego.
Z informacji Komendy Miejskiej PSP, wynika, że odnotowano ponad 3800 zdarzeń, z czego w ponad połowie z nich uczestniczyły jednostki OSP z powiatu płockiego. Najwięcej wyjazdów miały: OSP Gabin- 305, OSP Słupno- 206 i OSP Drobin- 160.
Po tym glos zabrali zaproszeni goście: Przewodniczący Rady Powiatu Płockiego – dh Lech Dąbrowski – przedstawił działania na rok 2019 w zakresie pomocy jednostkom OSP – m.in. kolejna edycja programu wsparcia dla osp na zakup sprzętu i umundurowania z terenu gmin po 3 jednostki – kwota dotacji po 5000 zł na każdą jednostkę OSP (100% finansowania); a także konkursu ekologicznego dla OSP i MDP organizowane przez Wydział Środowiska i Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Wicestarosta – Iwona Sierocka zwróciła uwagę na programy skierowane dla organizacji pozarządowych organizowane przez Wydziały: Edukacji, Kultury i Spraw Społecznych oraz Promocji i Rozwoju Gospodarczego.
W sprawach różnych dh Hilary Januszczyk poruszył kwestie dotyczące: szkoleń dla skarbników gminnych i osp; sposobu rozliczenia CIT przez OSP i zmianach w regulaminie ds. odznaczeń.